Zie jij je kind worstelen?

Met school – en met zichzelf?

Wijkunnenmeer helpt onderpresteerders weer te sprankelen, op school en thuis. Nieuwsgierig? Meld je dan snel aan voor onze GRATIS minicursus en ontdek wat wij voor je kunnen betekenen.

Ja, ik wil de GRATIS MINICURSUS!
onderpresteren creatief begaafd hoogbegaafd wijkunnenmeer

Jelle Coté (1998)

Vanuit standplaats Den Haag begeleid ik cliënten uit het basis- en voortgezet onderwijs bij het leren leren (aanleren van studievaardigheden, ontwikkelen van executieve functies). Ik help met alle vakken, inclusief Latijn, Grieks. Tot en met de middenbouw van het voortgezet onderwijs kan ik ook helpen bij wiskunde en de andere bètavakken. Natuurlijk help ik ook bij plannen en organiseren.

Daarnaast ondersteun ik ouders en scholen bij het begeleiden en stimuleren van creatief (hoog)begaafde onderpresteerders.

Eerder

Ik herken veel van onze doelgroep in mijzelf. Maar ik heb het geluk dat ik heel lang de aanpassingen die op school van mij verwacht werden, wel kon opbrengen. Dit komt vooral doordat ik een doel had om naartoe te werken: leraar worden. Dus ondanks dat ik het idee had dat niet alles dat ik leerde even nuttig was, heb ik in 2016 ‘gewoon’ mijn gymnasiumdiploma gehaald.

Klaar met school…

Na school volgde ik de universitaire lerarenopleiding Engels. Ik wist al vroeg dat ik een taal wilde studeren. Liefst een levende taal. In de vijfde klas van de middelbare school kwam ik erachter dat ik ook met jongeren wilde werken, misschien leraar? Ik vond het altijd leuk om mensen te helpen zich te ontwikkelen, dus waarom niet? Toen hoefde ik alleen nog de taal zelf te kiezen. Uiteindelijk werd dat Engels, vooral omdat ik het een mooie taal vind, met een mooie literatuur.

Tijdens mijn bachelor ging het ongeveer net zo als op de middelbare school. Ik deed braaf wat nodig was, maar ik was wel een berekenend student. Wat ik niet zinvol vond, deed ik niet. Sommige vakken vond ik leuk, maar ik miste iets: het praktische deel.

Ik hoopte maar dat de master, de eigenlijke lerarenopleiding, mijn behoefte aan bruikbare kennis beter zou kunnen vervullen. Daarvoor moest ik echter eerst die bachelor door.

De theoretische vakken van de masteropleiding heb ik helaas ook niet altijd als bijzonder zinvol ervaren. Ik had niet het gevoel dat ik er in de praktijk iets mee kon. Het meest nuttige was de stage, waar ik mijn ideeën in de praktijk toe kon passen – overigens met wisselend succes. 🙂

Ik heb in ieder geval twee dingen over mezelf geleerd: ten eerste leer ik het beste als ik in de praktijk begeleid word. Ten tweede: ik vind het werken met individuen leuker dan werken met klassen. 

Wijkunnenmeer

Voor mij was het dus heel fijn dat ik al tijdens mijn studie bij Wijkunnenmeer kon komen werken.

Ik ben bij Wijkunnenmeer begonnen in 2020: Ilse en Lars vroegen mij of ik een cliënt wilde begeleiden en wat secretariële taken kon doen. Sinds mijn afstuderen, eind augustus 2021, werk ik zelfs voltijd bij Wijkunnenmeer.

In mijn vrije tijd speel ik basgitaar. Verder ben ik erg geïnteresseerd in psychologie en filosofie.

Over Ilse Reijgwart

Slimme, gevoelige, creatieve meid die vaak meer kon dan zij liet blijken, blogt over onderpresteren, meer- en hoogbegaafdheid, (hoog)gevoeligheid en alle ‘stempels’ die je tegenwoordig maar kunt krijgen. Haar motto’s: ‘wees wie je bent’ en ‘doe maar gek, dan doe je gewoon genoeg’!

>> Meer over Ilse
>> Meer over Lars
>> Meer over Jelle
>> Meer over Wijkunnenmeer

Publicaties

Lees hier mijn laatste publicatie in Signaal!

Naar alle publicaties »
kwaliteitsregisterhoogbegaafdheid wijkunnenmeer
crkbo wijkunnenmeer
skj jeugd wijkunnenmeer
adiona wijkunnenmeer
HBR register wijkunnenmeer