Zie jij je kind worstelen?
Met school – en met zichzelf?
Wijkunnenmeer helpt onderpresteerders weer te sprankelen, op school en thuis. Nieuwsgierig? Meld je dan snel aan voor onze GRATIS minicursus en ontdek wat wij voor je kunnen betekenen.

Onze referenties
NB: Sommige namen hieronder zijn gefingeerd, met name bij reacties van kids/tieners. De stukjes zijn echter door henzelf geschreven.
‘Just to let you know: boze puber op heenreis werd swingend en zingend happy child op terugweg. Verschil van dag en nacht. Hij ziet het weer helemaal zitten.’
‘Het was fijn voor mijn dochter om tussen andere VWO’ers te zitten die er moeite mee hebben en te zien dat ze niet de enige is. Ik vond het ook leerzaam om te zien hoe je met onwillige pubers omgaat!’
‘Leren is niet zo moeilijk als je soms denkt, als je maar weet HOE.’
‘Ik denk dat ik tijd ga overhouden omdat dit sneller werkt en veel handiger is.’
‘Nu heb ik een beter plan van aanpak: die stappenplannen zijn heel erg fijn.’
‘Hierna ga ik sowieso hogere cijfers halen!’
Ik wil nog even teruggeven dat je workshop echt indruk heeft gemaakt.
Zoon heeft een soort van zelfvertrouwenboost gekregen en ik denk dat het o.a. komt doordat hij heeft ontdekt dat andere (slimme) kinderen ook moeten blokken en dat overlezen inderdaad niet de manier van lezen is.
Zoon heeft zelfs de afgelopen week mij steeds gevraagd om samen te oefenen voor topo en natuurzaken, bij beide werd zijn inzet beloond met een 10 dus hij is megatrots 🙂
Dank je wel!
‘Geweldig, mag ik weer komen?’
‘Heel gezellig heel leerzaam’
‘Heel erg leuk, leerzaam sportief (kruisloop)’
‘Ik vond het een hartstikke leuke en leerzame Bootcamp.’
‘Leuk: ik ben niet zo gewend dat je de kórte uitleg krijgt: op school ben je 3 jaar bezig met een onderdeel dat hier in 10 minuten wordt behandeld.” (informatiedichtheid).’
‘Het was veel schrijven, maar we weten waarom dat moet: dan onthoud je het beter.’
‘Ik heb vorige week mijn Engels geleerd volgens jouw methode. Ik had een goed gevoel tijdens de toets, ik was zeker van mijn zaak. Ik had zelfs een beetje zin in de toets. Het waren best heel veel woordjes die ik moest leren, ongeveer 140 en dan ook nog ongeveer 40 Irregular verbs erbij.
Ik heb het cijfer al terug en ik had een 7,6 gehaald. De fouten die ik gemaakt heb zijn in de grammatica gebeurd, daar ben ik nog niet zo sterk in maar dat komt vast goed.
Bedankt voor jouw inzet!’
‘Hallo Ilse, Bedankt voor het verslag van M en de stappenplannen. Na de workshop was ze inderdaad enthousiast en ze vertelde veel geleerd te hebben. 75% van de informatie was toch nieuw voor haar, zei ze. Dat vond ik echt veel. Ze is thuis aan de slag gegaan; steeds herhalen en ze bleef enthousiast. Gisteren had ze haar eerste toets Duits idioom en helaas had ze een 4.6. Daar baalde ze echt van. We hebben net samen het stappenplan doorgenomen en 1 stap had ze overgeslagen…..hardop leren. Dat gaat ze er nu weer bij nemen!
Ze denkt nog steeds na over het plannen. Ik denk dat het zinvol is, maar zij vindt van niet. Dat komt dit weekend weer ter sprake!’
‘Hoi Ilse, Dankjewel, en ook Lars bedankt voor de bootcamp van vandaag! J had er voor geen meter zin in op de heenweg, maar kwam heel positief naar buiten! Fijn dat er ook aandacht was voor het maken van uittreksels. Dat vond J heel nuttig. Voor de woordjes blijft hij Quizlet gebruiken zegt hij, maar hij heeft echt kunnen ervaren vandaag dat deze manier van leren werkt, dus wie weet. We gaan het zeker stimuleren!
Leuk dat je aangaf dat J zo snel van begrip is. Dan heb je hem goed gezien en heeft hij zich ook laten zien. Dat gebeurt niet zo vaak. Hopelijk geeft de bootcamp voldoende boost om met zelfvertrouwen het huiswerk te doen en de cijfers weer wat op te krikken. Mochten er nog handvatten nodig zijn, dan weten we jullie te vinden!
Mocht er nou iets zijn opgevallen vandaag waarvan je denkt dat J er extra hulp bij kan gebruiken, dan horen we het graag.’
De kinderen vonden het geweldig.
Afgelopen zondag vanaf 6.00 uur ‘s ochtends moest ik de tafel van 13 nakijken…Ze waren sneller dan mijn koffie.:)
Dochterlief zegt dat zij stampen nu op school gebruikt voor zichzelf en voor zoonlief ga ik nog een vervolg een keer doen. They are both extremely enthousiastic about it.Hartstikke bedankt!’
Het vraagt nog wel wat aansturing, want op deze manier kost het toch allemaal wel meer tijd en het inzicht dat het uiteindelijk waarschijnlijk minder tijd kost, is er nog niet helemaal…
Maar, het is enorm positief dat onze autonome eigenwijze knul dingen van jou en Lars heeft aangenomen en wil proberen. Nogmaals bedankt en wie weet tot ziens!’
Wat doe jij dit goed, je blijft rustig uitleggen! Zoon vond het heel fijn bij jou. Op de terugweg hebben we nog weer geoefend en hij kon de rijtjes en woorden zo nog opzeggen. Top! We zijn blij met je.’
Ik wil je even heel erg bedanken voor je steun en hulp. Je stappenplannen en tips hebben mij heel erg geholpen. het gaat nu heel erg goed op mijn nieuwe school. Als ik niet oppas, ga ik je nog missen. 🙂 Ik houd je op de hoogte! Hele dikke knuffel van…’
Bij de begeleiding van mijn zoon (13 jr) kwam ze snel tot de kern en met een duidelijk verhaal over wat er gedaan zou moeten worden om mijn zoon weer in zijn kracht te krijgen. En ging direct aan de slag om dit voor elkaar te krijgen. Als collega is Ilse een eigen wijze vrouw waar mee heel goed samen te werken is. Het was dan ook een plezier met haar te werken. Ze heeft een groot gevoel voor humor wat mijns inziens een pluspunt is. Wat mij betreft is zij zeer zeker aan te bevelen voor de kinderen maar zeker ook voor de ouders.’
‘Heel bijzonder dat Ilse al snel door had waar bij mijn dochter het probleem lag. Door goed naar haar geluisterd te hebben en ook te benoemen waar het probleem zat, gaf ze mijn dochter ruimte. Hierdoor heeft mijn dochter de laatste weken voor haar examen een enorme positieve inzet laten zien en is ze er helemaal voor gegaan.
Ik kan Ilse zeker aanbevelen om een onderpresteerder te begeleiden. Het inzicht waar jij mee kwam Ilse, heeft mij geraakt.’