Zie jij je kind worstelen?

Met school – en met zichzelf?

Wijkunnenmeer helpt onderpresteerders weer te sprankelen, op school en thuis. Nieuwsgierig? Meld je dan snel aan voor onze GRATIS minicursus en ontdek wat wij voor je kunnen betekenen.

Onze referenties

NB: Sommige namen hieronder zijn gefingeerd en initialen aangepast, met name bij reacties van kids/tieners. De stukjes zijn echter door henzelf geschreven.

‘Zoonlief doet het zoooo goed nu! Druk met 2e jaar op de Universiteit Utrecht, geselecteerd voor het Honours-programma, hij gaat zijn eerste artikel publiceren en is daarmee officieel ‘publicerend historicus’. Zo gaaf!! En dat komt echt door jouw hulp van destijds. Life changer!’ ❤️
C.R., moeder van Nils, student geschiedenis 2de jaar, 2024
‘Jullie begrijpen wat het is om creatief hoogbegaafd te zijn, en dat de problemen die dat met zich meebrengt er mogen zijn. Om daarna samen te kijken hoe dit draaglijk gemaakt kan worden. Het hele team is open en betrokken. Met hun hulp zijn de gesprekken op school ineens een stuk makkelijker, omdat ze weten wat wel, of juist niet werkt.’
M. d. V. – moeder van G – Reactie op de begeleiding in het algemeen

3 deelnemers allereerste Ouderbootcamp
Een moeder:
Ik vond de training heel zinvol. Niet alleen de stappenplannen, maar vooral ook de extra pedagogische tips hoe je kind wel en niet zover te krijgen dat ze hierdoor gemotiveerd raken.
Zelf geeft het me veel meer instrumenten naast de dooddoeners ‘Heb je je huiswerk af?’ en ‘Doe het nou maar gewoon!’ (Ik ben veel minder geduldig dan mijn man…)” (M.S., moeder van N. en T.)
Een vader (van 2 dochters die we al begeleiden):
Erg fijn om in een kleine setting de tips en tricks te leren. Dit gaat helpen in de ondersteuning.
Ik ga dit gebruiken bij alle vakken. Ik heb al meegemaakt welke positieve effecten dit programma heeft op mijn dochters en hun schoolresultaten. (E.B., vader van G. en K.)
Een moeder:
Heel fijn, praktische tips en zelf mogen proberen. Duidelijke uitleg!
Bij zo veel mogelijk vakken wil ik dit gebruiken voor onze zoons. Om te helpen met woordjes leren/zinnen maar ook om teksten eindelijk eens te kunnen samenvatten.
Ga vooral zo door, ik weet zeker dat hiermee veel kinderen en ouders geholpen zijn! (C.B., moeder van T. en P.)

Reacties van 3 deelnemers op de allereerste Ouderbootcamp Snappen & stampen, 2024

Mijn zoon kwam helemaal blij thuis gisteravond na de eerste begeleidingssessie van ons traject! Super fijn! Jeetje, wat helpt deze manier van werken hem al, zeg en wat doet het hem goed! Hopelijk zet het door. [Opmerking WKM: Dit traject was uitermate succesvol: de jongen was na 4 begeleidingssessies klaar met het traject, waarna we 1 begeleidingssessie konden schrappen.]

H. v.d. W., moeder van Z., 2024 – Reactie op Begeleidingstraject Snel & slim studeren in het VO

‘Dankjewel voor de uitgebreide sessie plannen. Zoonlief vond het “leuker dan gedacht en erg nuttig.” (Ik citeer letterlijk.) Hij is dolenthousiast. En dat terwijl hij aanvankelijk vond dat ik ‘m dit in de maag gesplitst had!’

A.W., moeder van J., 2023 – Reactie op sessie plannen
‘Onze dochter van 7 in groep 5 moest 19 Engelse woorden leren voor een toets.
Ze vond het eerst lastig, veel en moeilijk. Maar door jullie methodiek heeft ze er plezier in! Dank aan jullie wijsheid betreffende deze methodiek.’

C.V. – Reactie op sessie woorden leren

‘We (moeder, oma en (klein)zoon) zijn bij Ilse geweest voor een begeleidingssessie spelling. Daarna is oma zelf met haar kleinzoon met deze methodiek aan de slag gegaan. Onze (klein)zoon gaat met sprongen vooruit. Het mooie is dat zijn vertrouwen ook groeit. Ilse is heel positief naar onze (klein)zoon.’

T.B., moeder van S., 20212 – Reactie op sessie spelling leren
‘Just to let you know: boze puber op heenreis werd swingend en zingend happy child op terugweg. Verschil van dag en nacht. Hij ziet het weer helemaal zitten.’
P, moeder van V. – Reactie op sessie Grieks, woorden leren / inhalen gemiste stof (1,5 jaar), november 2018
‘Goedemorgen Ilse,
Wat doe jij dit goed, je blijft rustig uitleggen! Zoon vond het heel fijn bij jou. Op de terugweg hebben we nog weer geoefend en hij kon de rijtjes en woorden zo nog opzeggen. Top! We zijn blij met je.’
Wilma, moeder van T., 2 VWO, september 2018 – Reactie op sessie rijtjes leren en woorden leren
‘Lieve Ilse,
Ik wil je even heel erg bedanken voor je steun en hulp. Je stappenplannen en tips hebben mij heel erg geholpen. het gaat nu heel erg goed op mijn nieuwe school. Als ik niet oppas, ga ik je nog missen. 🙂 Ik houd je op de hoogte! Hele dikke knuffel van…’
Nils, 2 gymnasium, oktober 2017
‘Het is zo fijn dat jij altijd het talent ziet van kinderen, niet wat ze niet kunnen.’
Wessel (15) – Reactie op hulp bij Latijn en Grieks
‘Fantastisch hoe jij Tim helpt en begeleidt. Echt goed, de resultaten spreken voor zich.’
George Kanis, 2015 – Reactie op Kickstart Snel & slim studeren op de basisschool
‘Zoals Tim laatst tegen een vriend zei “het is echt superleuk om met Ilse te werken en het voelt niet aan alsof je les hebt. Daarna is leren echt veel makkelijker.’
Petra de Ree, 2015 – Reactie op Kickstart Snel & slim studeren op de basisschool
‘Ilse is een zeer betrokken docent en begeleider voor kinderen die onderpresteren. Zij heeft mijn zoon begeleid en heeft zeer veel kennis over creatief (hoog)begaafdheid en onderpresteren.
Bij de begeleiding van mijn zoon (13 jr) kwam ze snel tot de kern en met een duidelijk verhaal over wat er gedaan zou moeten worden om mijn zoon weer in zijn kracht te krijgen. En ging direct aan de slag om dit voor elkaar te krijgen. Als collega is Ilse een eigen wijze vrouw waar mee heel goed samen te werken is. Het was dan ook een plezier met haar te werken. Ze heeft een groot gevoel voor humor wat mijns inziens een pluspunt is. Wat mij betreft is zij zeer zeker aan te bevelen voor de kinderen maar zeker ook voor de ouders.’
Lukretia S. Bressers-Tuinstra, 2015 – Reactie op de begeleiding in het algemeen
‘Ilse heeft mij geholpen met Latijn goed leren. Ik gebruik nu de Snel & Slim methode. Die methode helpt me heel erg goed. Als ik nu een toets heb gemaakt ben ik nu rustig omdat ik weet dat het goed is gegaan.’
Joris (12), 2015
‘Ilse was een leuke docent en ik vind Grieks en Latijn super ik kijk heel erg uit naar de nieuwe lessen van Ilse. Ik vind Ilse aardig, ze begreep me en dat vond ik heel erg fijn.
R.B. (13), 2015
‘Ik kwam bij Ilse omdat ik eigenlijk bijles nodig had voor Engels, om goed mijn examen te kunnen maken. Maar het bleek al gauw dat ik een veel te grote achterstand had om alles in drie weken goed te kunnen snappen. Dat bevestigde Ilse ook duidelijk, daardoor kon ik het loslaten en ging het eigenlijk alleen maar beter. Hierover heb ik rustig kunnen praten met Ilse en later nog met mijn moeder erbij. Je hoeft niet alles goed te doen, zolang er maar vertrouwen is. En voornamelijk in jezelf.’
J.C.A. (16), 2015

‘Heel bijzonder dat Ilse al snel door had waar bij mijn dochter het probleem lag. Door goed naar haar geluisterd te hebben en ook te benoemen waar het probleem zat, gaf ze mijn dochter ruimte. Hierdoor heeft mijn dochter de laatste weken voor haar examen een enorme positieve inzet laten zien en is ze er helemaal voor gegaan.

Ik kan Ilse zeker aanbevelen om een onderpresteerder te begeleiden. Het inzicht waar jij mee kwam Ilse, heeft mij geraakt.’

Tineke Zwier, 2014

Over Ilse Reijgwart

 

Ilse Reijgwart blogt en publiceert over onderpresteren, creatief begaafd zijn en ‘hoe overleef ik school’. Met veel praktisch advies en handige tips voor ouders, leerlingen en scholen.

 

Agenda

Ouderbootcamp Snappen & Stampen

Eerstvolgende data (altijd op zaterdag):
  • 12-10-2024 – nog 2 plekken
  • 09-11-2024 – nog 1 plek
  • 11-01-2025 – nog 3 plekken
Kijk voor alle informatie en om je aan te melden op: Ouderbootcamp Snappen & Stampen
crkbo wijkunnenmeer
adiona wijkunnenmeer
HBR register wijkunnenmeer