Zie jij je kind worstelen?
Met school – en met zichzelf?
Wijkunnenmeer helpt onderpresteerders weer te sprankelen, op school en thuis. Nieuwsgierig? Meld je dan snel aan voor onze GRATIS minicursus en ontdek wat wij voor je kunnen betekenen.
Onze referenties
NB: Sommige namen hieronder zijn gefingeerd en initialen aangepast, met name bij reacties van kids/tieners. De stukjes zijn echter door henzelf geschreven.
3 deelnemers allereerste Ouderbootcamp
Een moeder:
Ik vond de training heel zinvol. Niet alleen de stappenplannen, maar vooral ook de extra pedagogische tips hoe je kind wel en niet zover te krijgen dat ze hierdoor gemotiveerd raken.
Zelf geeft het me veel meer instrumenten naast de dooddoeners ‘Heb je je huiswerk af?’ en ‘Doe het nou maar gewoon!’ (Ik ben veel minder geduldig dan mijn man…)” (M.S., moeder van N. en T.)
Een vader (van 2 dochters die we al begeleiden):
Erg fijn om in een kleine setting de tips en tricks te leren. Dit gaat helpen in de ondersteuning.
Ik ga dit gebruiken bij alle vakken. Ik heb al meegemaakt welke positieve effecten dit programma heeft op mijn dochters en hun schoolresultaten. (E.B., vader van G. en K.)
Een moeder:
Heel fijn, praktische tips en zelf mogen proberen. Duidelijke uitleg!
Bij zo veel mogelijk vakken wil ik dit gebruiken voor onze zoons. Om te helpen met woordjes leren/zinnen maar ook om teksten eindelijk eens te kunnen samenvatten.
Ga vooral zo door, ik weet zeker dat hiermee veel kinderen en ouders geholpen zijn! (C.B., moeder van T. en P.)
Mijn zoon kwam helemaal blij thuis gisteravond na de eerste begeleidingssessie van ons traject! Super fijn! Jeetje, wat helpt deze manier van werken hem al, zeg en wat doet het hem goed! Hopelijk zet het door. [Opmerking WKM: Dit traject was uitermate succesvol: de jongen was na 4 begeleidingssessies klaar met het traject, waarna we 1 begeleidingssessie konden schrappen.]
‘Dankjewel voor de uitgebreide sessie plannen. Zoonlief vond het “leuker dan gedacht en erg nuttig.” (Ik citeer letterlijk.) Hij is dolenthousiast. En dat terwijl hij aanvankelijk vond dat ik ‘m dit in de maag gesplitst had!’
Ze vond het eerst lastig, veel en moeilijk. Maar door jullie methodiek heeft ze er plezier in! Dank aan jullie wijsheid betreffende deze methodiek.’
‘We (moeder, oma en (klein)zoon) zijn bij Ilse geweest voor een begeleidingssessie spelling. Daarna is oma zelf met haar kleinzoon met deze methodiek aan de slag gegaan. Onze (klein)zoon gaat met sprongen vooruit. Het mooie is dat zijn vertrouwen ook groeit. Ilse is heel positief naar onze (klein)zoon.’
Wat doe jij dit goed, je blijft rustig uitleggen! Zoon vond het heel fijn bij jou. Op de terugweg hebben we nog weer geoefend en hij kon de rijtjes en woorden zo nog opzeggen. Top! We zijn blij met je.’
Ik wil je even heel erg bedanken voor je steun en hulp. Je stappenplannen en tips hebben mij heel erg geholpen. het gaat nu heel erg goed op mijn nieuwe school. Als ik niet oppas, ga ik je nog missen. 🙂 Ik houd je op de hoogte! Hele dikke knuffel van…’
Bij de begeleiding van mijn zoon (13 jr) kwam ze snel tot de kern en met een duidelijk verhaal over wat er gedaan zou moeten worden om mijn zoon weer in zijn kracht te krijgen. En ging direct aan de slag om dit voor elkaar te krijgen. Als collega is Ilse een eigen wijze vrouw waar mee heel goed samen te werken is. Het was dan ook een plezier met haar te werken. Ze heeft een groot gevoel voor humor wat mijns inziens een pluspunt is. Wat mij betreft is zij zeer zeker aan te bevelen voor de kinderen maar zeker ook voor de ouders.’
‘Heel bijzonder dat Ilse al snel door had waar bij mijn dochter het probleem lag. Door goed naar haar geluisterd te hebben en ook te benoemen waar het probleem zat, gaf ze mijn dochter ruimte. Hierdoor heeft mijn dochter de laatste weken voor haar examen een enorme positieve inzet laten zien en is ze er helemaal voor gegaan.
Ik kan Ilse zeker aanbevelen om een onderpresteerder te begeleiden. Het inzicht waar jij mee kwam Ilse, heeft mij geraakt.’